Aryanic
  • ازدواج دانشجویی
  • نور مبین
  • سیره نبوی در طب
  • فراخوان های جذب و پذیرش
  • پورتال امام خمینی (ره)
صفحه اصلي > اخبار > اخبار گذشته 

اخبار > مشاور عالی دانشگاه: 25 درصد دانشجویان کشور در مراکز علمی کاربردی مشغول به تحصیل و علم آموزی هستند.

 


  چاپ        ارسال به دوست

مشاور عالی دانشگاه: 25 درصد دانشجویان کشور در مراکز علمی کاربردی مشغول به تحصیل و علم آموزی هستند.

 

​به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان جنوبی، مراسم تودیع و معارفه ی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان جنوبی با حضور مشاور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، سرپرست واحد استانی، روسای مراکز علمی کاربردی استان و روسای دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند، جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند، مدیرکل بهزیستی استان، رئیس و اعضای سازمان نظام مهندسی استان و کارکنان واحد استانی در محل سالن کنفرانس واحد استانی برگزار گردید.

1394.02 (4).JPG


 مشاور عالی دانشگاه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های دکتر خراشادی زاده در زمان تصدی پست ریاست واحد استانی که ثمرات و برکات فراوانی برای استان و مجموعه علمی کاربردی داشته است، افزود: در پروسه توسعه علمی کشور و بنا به شرایط، خلاء وجود مراکزی که مهارت آموزی و توسعه کسب و کار را در کنار مراکز و دانشگاههای نظری انجام دهد به شدت احساس می شد. بر همین اساس دانشگاه جامع علمی کاربردی با الگو گیری و رفع نیازی که در فنی و حرفه ای وجود داشت پایه گذاری شد.

وی تولد هر مرکز، سازمان و موسسه را همراه با کاستی هایی دانست و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز از این کاستی ها بدور نبود اما در 22 سال از عمر خود به مرز دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی رسیده به طوری که 22 تا 25 درصد دانشجویان کشور در مراکز علمی کاربردی مشغول به تحصیل و علم آموزی هستند.

مجتبی زاده افزود: رشد سریع دانشگاه در جهت پاسخگویی به نیاز اجتماعی جامعه بوده که از نقاط مثبت این دانشگاه می باشد اما عدم پرداخت به نیاز بازار کار از کاستی های این مجموعه می باشد.

مشاور عالی دانشگاه به 2 رویکرد دانشگاه در انتخاب مدیران و روسای واحدهای استانی اشاره کرد و گفت: در گام اول داشتن تجربه مدیریتی در کنار مهارت آموز بودن و تجربه و حضور در صنعت و بازار کار از رویکردهای دانشگاه در انتخاب مدیران و روسای واحدهای استانی بوده که دکتر جوانشیر از میان 7 گزینه پیشنهادی استان خراسان جنوبی با توجه به معیارهای عنوان شده انتخاب شد.

وی ادامه داد: در گام دوم برای روسای واحد های استانی بنا به ماموریتی که وزارت علوم بر عهده دانشگاه قرار داده، وظایف و محورهایی تدوین شده که این محورها در جهت تحقق اهداف کلان دانشگاه در مسیر آموزش های مهارتی است.

مجتبی زاده افزود: برنامه ریزی جهت کیفیت بخشی به فعالیت های مهارت محور مراکز، برنامه ریزی جهت نظارت بر حسن اجرای برنامه های مهارت افزا، نظارت دقیق و کامل بر امور مراکز و ارائه برنامه های تحول گرا و ظرفیت سازی برای فعالیت های آموزش مهارتی و امور دانشگاه از جمله محورهای روسای واحدهای استانی در تحقق اهداف دانشگاه است.

وی از تدوین آیین نامه رتبه بندی و بسته های حمایتی مراکز آموزش علمی کاربردی و ایجاد مرکز تربیت مدرس برای مدرسین مراکز علمی کاربردی در آینده نزدیک خبر داد.

 


١٥:١٨ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٤    /    عدد : ١٨٨٨٩    /    تعداد نمایش : ١٢٩٢